loading...

وبلاگ سایت پیام سرا

دکتر آرش غفوری بعد از سالها تجربه موفقت آمیز در زمینه کاشت ایمپلنت دندان می تواند یک مشاوره کافی و لازم را در اختیار مراجعین خود قرار دهد

بازدید : 436
6 بهمن 1400 زمان : 18:11

دکتر آرش غفوری متخصص موفق و مجرب ایمپلنت دندان و جراحی لثه با بیماران دیابتی زیادی مواجه شده است که برای کاشت دندان های از دست رفته خود به ایشان مراجعه کرده اند. بازیابی دوباره دندان های از دست رفته از یک سو و هزینه و قیمت ایمپلنت دندان به دلیل از دست دادن تعداد بیشتر دندان در بیماران دیابتی نسبت به دیگر افراد جزو نگرانی ها و دغدغه های اصلی بیماران دیابتی می باشد. دکتر آرش غفوری در این مطلب به سوالات مهم شما در زمینه بیماری دیابت و کاشت ایمپلنت دندان می پردازد و به آن پاسخ میدهد.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آیا کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی خطرناک است یا خیر؟

به طور کلی کاشت دندان برای بیماران دیابتی خطرناک نیست. کاشت دائمی دندان از طریق ایمپلنت باعث می شود که افراد نیازی به دندان مصنوعی های سنتی خود نداشته باشند و این می تواند تضمین کننده سلامتی بیمار دیابتی باشد. ایمپلنت دندان برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند ممنوع نیست، اما اگر یک بیمار دیابتی هستید بهتر است بدانید که دیابت باعث می شود نسبت به دیگران بیشتر در معرض شکست ایمپلنت باشید. البته ایمپلنت دندان برای بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند، در هیچ صورتی مناسب نیست اما ایمپلنت دندان برای دیابت کنترل شده می تواند موفقیت آمیز باشد. تحقیقات نشان داده است تا زمانی که دیابت به خوبی تحت کنترل باشد، کاشت ایمپلنت می تواند مطمئن و ایمن باشد دقیقا شبیه افرادی که مبتلا به دیابت نیستند و این می تواند یک خبر خوشحال کننده برای افرد مسن مبتلا به قند خون باشد که برای جایگزینی پروتزهای مصنوعی خود نیاز به کاشت ایمپلنت دندان دارند.

چرا ایمپلت دندان در افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض شکست قرار دارد؟

میزان شکست ایمپلنت دندان در افراد دیابتی بسیار بالاست. به این دلیل که بهبودی زخم جراحی ایمپلنت در افراد دیابتی نوع 1 یا نوع 2 مدت زیادی طول می کشد و همچنین بیماران دیابتی خیلی راحت تر از افراد سالم دچار عفونت می شوند به همین دلیل عفونت‌هایی مانند عفونت‌های لثه در افراد مبتلا به دیابت بسیار زیاد است و این عفونت ها می توانند خطر شکست ایمپلنت دندان را ده برابر افزایش دهند و عوارض دیگری را به همراه داشته باشند.

اگر شما یک بیمار دیابتی هستید که می خواهید کاشت ایمپلنت دندان انجام دهید چه روندی را باید طی کنید؟

همانطور که می دانید پایه های تیتانیومی ایمپلنت های دندانی در استخوان فک کاشته می شوند. این پایه ها برای ادغام با استخوان فک (استئواینتگراسیون) به عملکرد های طبیعی بدن نیاز دارند. ادغام کامل ایمپلنت با استخوان فک و بهبود لثه ها دقیقا همان چیزی است که ایمپلنت های دندانی را بسیار شبیه دندان های طبیعی می کند و دلیل برتری نسبت به بریج ها یا پروتزهای معمولی هستند.

همانطور که گفتیم روند بهبودی در مبتلایان به دیابت نسبت به دیگران کندتر می باشد و بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده بهبودی دشوارتر و طولانی تری دارند. به همین دلیل متخصص ایمپلنت شما ممکن است از شما بخواهد که قبل از درمان ایمپلنت دندان، با متخصص داخلی خود برای کنترل دیابت خود همکاری کنید. زمانی که دیابت کنترل شود بیمار آماده شروع درمان ایمپلنت دندان خواهد بود.

نقش موثر کاشت ایمپلنت دندان در رژیم غذایی مناسب بیماران دیابتی

ایمپلنت های دندانی می توانند به یک بیمار دیابتی در حفظ یک رژیم غذایی سالم کمک کننده باشند. به این صورت که رژیم‌های غذایی سالم برای بیماران قند خون شامل بسیاری از غذاها و سبزیجات تازه و سالم است که نیاز به جویدن بیشتری دارند. ثابت بودن و دائمی بودن ایمپلنت های دندانی خوردن غذاهای مورد نیاز را در مقایسه با دندان مصنوعی بسیار آسان تر می کند.

دندان های مصنوعی به دلیل حرکت و جابجایی باعث حساسیت لثه و زخم می شوند و خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند، مانند سبزیجات مغذی و فیبردار را تا حدودی غیرممکن می کنند. دندان مصنوعی به دلیل عملکرد ضعیف باعث می شود فرد تمایلی به خوردن غذاهایی که می تواند برای دیابت مفید باشد نداشته باشد و به گزینه های نرم تر، فرآوری شده و کربوهیدرات بالاتر روی می آورد که می توانند کنترل سطح قند خون را غیرممکن کند.

ایمپلنت علاوه بر تاثیر مثبت در رژیم غذایی بیماران دیابتی، التهاب، حساسیت و عفونت‌ را از بین می‌برد.

بیماران دیابتی می توانند یکی از چهار نوع روش کاشت دندان را که در حال حاضر برای جایگزینی دندان های از دست رفته انجام می شود، انتخاب کنند. دکتر آرش غفوری قبل از ارائه روش مناسب ابتدا با بیمار مبتلا به قند خون در مورد میزان موفقیت و دلایل شکست آن صحبت می کند تا بیمار با یک شناخت کامل تصمیم گیری کند. روش های مناسب ایمپلنت دندان برای بیماران مبتلا به دیابت را بررسی می کنیم:

روش All on 4

در این روش کاشت ایمپلنت، چهار پایه ایمپلنت مجموعه کاملی از دندان‌های فک پایین یا بالا را پوشش می دهد. کاشت ایمپلنت در این روش به گونه ای انجام می شود که حمایت استخوان موجود به حداکثر خود می رسد و نیازی به پیوند استخوان نیست. اگر شما یک بیمار قند خونی هستید که نیاز به تعویض یا جایگزینی تمام دندان های بالا و پایین خود دارید، این روش کاشت ایمپلنت یک انتخاب ایده آل است.

ایمپلنت دندان پایه کوتاه (مینی ایمپلنت)

مینی ایمپلنت ها برای افرادی مناسب است که فقط یکی از دندان های خود را از دست داده باشند. باتوجه به مزایایی که این ایمپلنت ها دارند اما یک راه حل دائمی نیستند و نیاز به ترمیم و جایگزینی دارند، بنابراین نمی تواند انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد زیرا ترمیم و جایگزینی ممکن است لثه ها را مستعد عفونت کند.

بریج دندان

معمولا برای پر کردن جای خالی یک دندان از تکنیک بریج استفاده می‌کنند که این روش برای کوتاه‌ مدت خوب است، اما دندان‌ های کنار جای خالی را در معرض پوسیدگی قرار می‌دهد که در نهایت منجر به ارائه درمان های دیگر می شود. این روش هم برای بیماران دیابتی نمی تواند روش مناسبی باشد.

ایمپلنت دندان در یک روز

در این روش فرد در همان روز دندان از دست رفته خود را جایگزین می کند. این روش هم یک گزینه خوب برای بیماران دیابتی نیست، چون متخصص برای اینکه بتواند در یک روز کاشت دندان را انجام دهد نیاز به اقدامات دیگر و زمان بهبودی لازم قبل از ارائه این روش دارد.

با پیشرفت‌ علم و تحقیقات انجام شده در روش‌های جراحی ایمپلنت دندان اکنون بیماران دیابتی نسبت به قبلاً، میزان موفقیت بالاتری در جراحی ایمپلنت دندان دارند. البته افراد مبتلا به قند خون کنترل نشده برای قرار دادن تاج مصنوعی دندان به زمان بیشتری برای بهبود ایمپلنت کاشته شده نیاز دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی می توانید به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری در رشت مراجعه کنید. دکتر آرش غفوری بعد از سالها تجربه موفقت آمیز در زمینه کاشت ایمپلنت دندان می تواند یک مشاوره کافی و لازم را برای برطرف کردن ابهامات در اختیار مراجعین خود قرار دهد.

منبع : وبسایت مرکز تخصصی ایمپلنت رشت dr-ghafoori.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 75
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 354
  • بازدید ماه : 2539
  • بازدید سال : 11375
  • بازدید کلی : 91798
  • کدهای اختصاصی